RSS

Minunatele branzeturi…:)

31 Mai

Astazi va propun sa discutam putin despre niste alimente nelipsite din frigiderul nostrum: branzeturile. Despre gustul lor minunat cred ca deja suntem lamurite insa despre efectele asupra organismului oare cate stim? Sunt ele sanatoase pentru noi sau ar trebui si ele selectate si mancate in functie de influentele asupra noastra si nu doar gustul sa primeze?

De la branza autohtona in diverse sortimente (de oaie, de vaca, de capra, de bivolita, burduf ori topita) pana la specialitatile frantuzesti, olandeze ori de prin alte tari, simple sau compuse (cu verdeturi, cu smantana, cu mucegai, cu usturoi sau chiar cu fructe) branzeturile reprezinta permanent o atractie pentru fiecare dintre noi.

Daca va uitati putin la reclamele existente in media veti observa ca acestea se axeaza deja mai mult pe efectele benefice ale branzeurilor si mai putin pe gustul deosebit. Si, chiar au dreptate: branzeturile reprezinta o sursa importanta de calciu si vitamine dar si grasimi necesare organismului.

Deja au aparut opinii ale unor specialisti care afirma ca exista tipuri de branzeturi care pot fi comparate cu ouale sau carnea (cantitatea si calitatea proteinelor sunt comparabile).

Fiecare persoana ar trebui sa stie cate branzeturi sa mananace si de ce tip (evident ca si aici excesul poate avea efecte adverse). Bunaoara, hepaticii se pot orienta catre urda, bolnavii de diabet sau cu probleme de stomac ar trebui sa consume multa banza de vaci (dietetic, fara grasimi), in timp ce, pentru bebelusi, iaurturile grase sunt recomandate (sau, altfel spus, iaurturile dietetice si branzeturile topite sunt interzise).

Branza este recomandata si celor cu probleme cardiovasculare sau celor care au colesterolul marit.

Evident aici ar trebui sa le mentionam si pe cele care doresc sa slabeasca: iaurturile cu grasimi scazute, branzeturile simple, fara prelucrari, dietetice sunt adevarati aliati in lupta cu kilogramele.

Foarte sanatoasa este branza de capra – un sortiment nu foarte mult consumat in trecut.

Pentru stimularea digestiei, asocierea branzeturilor cu cea salate de cruditati (inclusive marar, patrunjel).

Nutritionistii au anuntat ca o dieta bazata pe branzeturi scade semnificativ riscul de cancer la san.

Atentie insa la consumul branzeturilor sarate, maturate care cresc starea de aciditate la stomac.

Branza de capra este o sursa importanta de vitamina B12, fiind recomandat a fi consumata in starile de stress, anxietate. Tot aceasta branza face minuni si pentru persoanele suferinde de afectiuni renale, ale colecistului sau chiar cu obezitate.

Consumate insa in exces si aceste branzeturi pot avea effect negative – adica pot conduce la cresterea in greutate.

De asemenea trebuie sa fim foarte atente la intoleranta (din cauza lactozei). Un alt effect negativ al consumului de branzeturi se reflecta in tulburari ale somnului, dureri de cap (toate acestea datorita triptofanului – aminoacid existent in branzeturi). Si, sa nu uitam interdictia hipertensivilor de a consuma branzeturi sarate.

Un ultimo pont: nu amestecati branza cu sunca. Desi gustul este delicious efectele nu sunt dintre cele mai dorite, aceste alimente neputand fi absorbite in acelasi timp, efectele cele mai puternice fiind asupra fierului.
Asadar dragele mele, va doresc pofta buna la branzeturi si sanatate maxima cu branzeturi.

 
 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

 
%d blogeri au apreciat asta: